Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
widocznie kieruje jego artystycznym działaniem. Wydaje się, że głównym założeniem artysty jest pragnienie stworzenia struktury malarskiej estetycznie walentnej, nie tylko znaczącej, lecz także - albo przede wszystkim - spełniającej szereg innych kryteriów wartości specyficznie malarskich. Skupniewicz kreuje obrazy o intensywnych, ekspansywnych nawet barwach, w których jednak - mimo tej ekspansywności - nie przekracza granic kolorystycznej równowagi. Daje to nierzadko efekty estetyzujące i dekoracyjne, czasem wręcz "piękne" w potocznym rozumieniu. Nie bez znaczenia jest duży format płócien tych obrazów, nadający ich strukturze przedstawionej cha- rakter prawie monumentalny, a na pewno wzmacniający wrażenie ekspansywności i żywiołowości kreowanych światów. Natomiast kilka mniejszych znajdujących się na wystawie płócien Skupniewicza
widocznie kieruje jego artystycznym działaniem. Wydaje się, że głównym założeniem artysty jest pragnienie stworzenia struktury malarskiej estetycznie walentnej, nie tylko znaczącej, lecz także - albo przede wszystkim - spełniającej szereg innych kryteriów wartości specyficznie malarskich. Skupniewicz kreuje obrazy o intensywnych, ekspansywnych nawet barwach, w których jednak - mimo tej ekspansywności - nie przekracza granic kolorystycznej równowagi. Daje to nierzadko efekty estetyzujące i dekoracyjne, czasem wręcz "piękne" w potocznym rozumieniu. Nie bez znaczenia jest duży format płócien tych obrazów, nadający ich strukturze przedstawionej cha- <page nr=14> rakter prawie monumentalny, a na pewno wzmacniający wrażenie ekspansywności i żywiołowości kreowanych światów. Natomiast kilka mniejszych znajdujących się na wystawie płócien Skupniewicza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego