Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
kołowych są stosunkowo wysokie naciski na podłoże, wywierane podczas przejazdu i podczas pracy, gorsza stateczność oraz gorsze sprzężenie z podłożem, co znacznie obniża wartości sił rozwijanych podczas odspajania. W celu poprawy własności koparki kołowej, stosowane są podpory eliminujące przede wszystkim wpływ elastyczności ogumienia na zdolność roboczą maszyny.
W podwoziu koparki kołowej można wyróżnić kilka podstawowych zespołów (rys.13.1).
Są to: rama podwozia, układ przeniesienia napędu, to jest: przekładnia, wały napędowe, osie napędowe ze zwolnicami, hamulcami i kołami, silnik hydrauliczny, mechanizm kierowniczy, podpory, lemiesz.
Obecnie stosowane są dwa sposoby przeniesienia napędu do układu jezdnego koparki.
W hydrauliczno-mechanicznym sposobie przenoszenia napędu
kołowych są stosunkowo wysokie naciski na podłoże, wywierane podczas przejazdu i podczas pracy, gorsza stateczność oraz gorsze sprzężenie z podłożem, co znacznie obniża wartości sił rozwijanych podczas odspajania. W celu poprawy własności koparki kołowej, stosowane są podpory eliminujące przede wszystkim wpływ elastyczności ogumienia na zdolność roboczą maszyny.<br>W podwoziu koparki kołowej można wyróżnić kilka podstawowych zespołów (rys.13.1).<br>Są to: rama podwozia, układ przeniesienia napędu, to jest: przekładnia, wały napędowe, osie napędowe ze zwolnicami, hamulcami i kołami, silnik hydrauliczny, mechanizm kierowniczy, podpory, lemiesz.<br>Obecnie stosowane są dwa sposoby przeniesienia napędu do układu jezdnego koparki.<br>W hydrauliczno-mechanicznym sposobie przenoszenia napędu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego