Typ tekstu: Książka
Autor: Gołaszewska Maria
Tytuł: Estetyka pięciu zmysłów
Rok wydania: 1997
Rok powstania: 1996
improwizacji.
Jeśli osiągała ona wysoki poziom artystyczny, nie łączyło się to z
perfekcją techniczną profesjonalistów, lecz było bezpośrednią wykładnią
talentów artystycznych kompozytorów i wykonawców. Charakterystyczne
przy tym jest zasadnicze zatarcie różnicy między kompozytorem a
wykonawcą dzięki przemożnemu momentowi improwizacji oraz przemożnemu
pragnieniu twórczego wypowiedzenia się. Stylistycznie był to nader
skomplikowany konglomerat jazzu, amerykańskiej muzyki ludowej,
młodzieżowej muzyki tanecznej przechodzącej tu w subtelniejsze formy
rocka, muzyki Wschodu i protest songów, mających nieraz charakter
muzycznego amorfizmu.

Przede wszystkim zaś była to muzyka płynąca z odwiecznej potrzeby
śpiewu, głównie zbiorowego, oraz bezpośredniej potrzeby muzykowania.
Śpiewanie razem uwalnia od wszelkich napięć wewnętrznych oraz uczuć
wrogości
improwizacji.<br>Jeśli osiągała ona wysoki poziom artystyczny, nie łączyło się to z<br>perfekcją techniczną profesjonalistów, lecz było bezpośrednią wykładnią<br>talentów artystycznych kompozytorów i wykonawców. Charakterystyczne<br>przy tym jest zasadnicze zatarcie różnicy między kompozytorem a<br>wykonawcą dzięki przemożnemu momentowi improwizacji oraz przemożnemu<br>pragnieniu twórczego wypowiedzenia się. Stylistycznie był to nader<br>skomplikowany konglomerat jazzu, amerykańskiej muzyki ludowej,<br>młodzieżowej muzyki tanecznej przechodzącej tu w subtelniejsze formy<br>rocka, muzyki Wschodu i protest songów, mających nieraz charakter<br>muzycznego amorfizmu.<br><br> Przede wszystkim zaś była to muzyka płynąca z odwiecznej potrzeby<br>śpiewu, głównie zbiorowego, oraz bezpośredniej potrzeby muzykowania.<br>Śpiewanie razem uwalnia od wszelkich napięć wewnętrznych oraz uczuć <br>wrogości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego