Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
był wysoki. Obliczano wówczas, że wystarczy nam 8 tys. km. Resztę miały obsługiwać lokomotywy spalinowe. Dzisiaj przymierzamy się do 18 tys. km zelektryfikowanych linii. Tempo instalowania sieci trakcyjnej, które w paru ostatnich latach osłabło, ma wzrosnąć do 500 km rocznie, co jest okolicznością wielce pomyślną. Jeśli uda się utrzymać pod koniec stulecia kraj będzie dysponował tanią w eksploatacji siecią PKP. Pod warunkiem, że wzmocni się nawierzchnie i wprowadzi nowy tabor, pociągi będą jeździć dużo szybciej i wozić więcej towarów. Oczywiście, gdyby elektryfikować 600 zamiast 500 km, można by ten cel osiągnąć wcześniej.

Zamożniejsze od nas kraje skrzętnie ciułają centy, oszczędzając paliwo
był wysoki. Obliczano wówczas, że wystarczy nam 8 tys. km. Resztę miały obsługiwać lokomotywy spalinowe. Dzisiaj przymierzamy się do 18 tys. km zelektryfikowanych linii. Tempo instalowania sieci trakcyjnej, które w paru ostatnich latach osłabło, ma wzrosnąć do 500 km rocznie, co jest okolicznością wielce pomyślną. Jeśli uda się utrzymać &lt;hi&gt;pod koniec stulecia kraj będzie dysponował tanią w eksploatacji siecią PKP. Pod warunkiem, że wzmocni się nawierzchnie i wprowadzi nowy tabor, pociągi będą jeździć dużo szybciej i wozić więcej towarów&lt;/&gt;. Oczywiście, gdyby elektryfikować 600 zamiast 500 km, można by ten cel osiągnąć wcześniej.<br><br> Zamożniejsze od nas kraje skrzętnie ciułają centy, oszczędzając paliwo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego