Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
a la Fellini), najczystsza i najbardziej przekonująca scena w całym przedstawieniu. Pokazany z rosyjskim realizmem Grabarz (znakomity F. Antipow) pije wódkę, rozbija skorupkę jajka o czaszkę Yorika i śpiewa frywolne kuplety. Kiedy Hamlet zaczyna z nim rozmowę na tematy istotne, jest po prostu zirytowany tym, że jakiś palant przeszkadza mu konsumować. To zderzenie życia i pięknego (powiedziałbym: metafizycznego) skupienia rosyjskiego Hamleta, nabiera w scenie tej sensów kosmicznych.
Trzecim elementem, a właściwie pomysłem, który buduje całokształt przedstawienia oraz ułatwia działania sceniczne aktorom, jest kurtyna. Monumentalna, zaprojektowana przez scenografa Dawida Borowskiego i upleciona z grubych lin. Narzuca ona wszystkim postaciom sposób życia na
a la Fellini), najczystsza i najbardziej przekonująca scena w całym przedstawieniu. Pokazany z rosyjskim realizmem Grabarz (znakomity F. Antipow) pije wódkę, rozbija skorupkę jajka o czaszkę Yorika i śpiewa frywolne kuplety. Kiedy Hamlet zaczyna z nim rozmowę na tematy istotne, jest po prostu zirytowany tym, że jakiś palant przeszkadza mu konsumować. To zderzenie życia i pięknego (powiedziałbym: metafizycznego) skupienia rosyjskiego Hamleta, nabiera w scenie tej sensów kosmicznych. <br>Trzecim elementem, a właściwie pomysłem, który buduje całokształt przedstawienia oraz ułatwia działania sceniczne aktorom, jest kurtyna. Monumentalna, zaprojektowana przez scenografa Dawida Borowskiego i upleciona z grubych lin. Narzuca ona wszystkim postaciom sposób życia na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego