Typ tekstu: Książka
Tytuł: Alkohol a społeczeństwo. Postawy i zachowania Polaków wobec alkoholu i problemów alkoholowych
Rok: 2004
tzn. piwa, wina i wódki. Zakłada się, że spożycie podczas ostatniej okazji jest typowe dla rocznego cyklu picia respondenta. Metoda ta pozwalała uchwycić znaczną część spożycia rzeczywistego respondentów. W badaniach Święcickiego z początku lat sześćdziesiątych ankieta "chwytała" od 67 do 104% rejestrowanej konsumpcji napojów spirytusowych, od 76 do 96% rejestrowanej konsumpcji piwa i około 40% konsumpcji wina. W badaniach Jasińskiego z lat 1980 i 1985 odpowiednie odsetki (coverage rate) były niższe, tym niemniej ciągle badania pozwalały na odtworzenie od 47 do 56% konsumpcji rejestrowanej w kraju (Jasiński 1989).

Wielkość konsumpcji w próbie, a tym samym wielkość coverage rate zależy w decydującym
tzn. piwa, wina i wódki. Zakłada się, że spożycie podczas ostatniej okazji jest typowe dla rocznego cyklu picia respondenta. Metoda ta pozwalała uchwycić znaczną część spożycia rzeczywistego respondentów. W badaniach Święcickiego z początku lat sześćdziesiątych ankieta "chwytała" od 67 do 104% rejestrowanej konsumpcji napojów spirytusowych, od 76 do 96% rejestrowanej konsumpcji piwa i około 40% konsumpcji wina. W badaniach Jasińskiego z lat 1980 i 1985 odpowiednie odsetki (coverage rate) były niższe, tym niemniej ciągle badania pozwalały na odtworzenie od 47 do 56% konsumpcji rejestrowanej w kraju (Jasiński 1989).<br><br>Wielkość konsumpcji w próbie, a tym samym wielkość coverage rate zależy w decydującym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego