Typ tekstu: Książka
Tytuł: Alkohol a społeczeństwo. Postawy i zachowania Polaków wobec alkoholu i problemów alkoholowych
Rok: 2004
CZARNYM RYNKU, KONSUMPCJA I PROBLEMY ALKOHOLOWE

Wypada zapytać, jakie inne czynniki, oprócz podstawowych zmiennych demograficznych, mogą warunkować popyt na napoje alkoholowe poza legalna siecią sprzedaży. Wstępna intuicja kieruje uwagę na wielkość i strukturę spożycia. Wydaje się mianowicie, że (tańszy) czarnorynkowy alkohol mogą kupować przede wszystkim ci, którzy alkoholu w ogóle konsumują więcej. Wstępne potwierdzenie tej intuicji można uzyskać, porównując choćby liczbę kupujących alkohol z nielegalnych źródeł wśród abstynentów z liczbą ludzi, którzy w ogóle piją napoje alkoholowe. Na 205 osób, które kupowały nielegalny alkohol tylko jedna przyznaje się do abstynencji (w badanej populacji abstynenci stanowią 16,6%). Wśród klientów czarnego rynku
CZARNYM RYNKU, KONSUMPCJA I PROBLEMY ALKOHOLOWE&lt;/&gt;<br><br>Wypada zapytać, jakie inne czynniki, oprócz podstawowych zmiennych demograficznych, mogą warunkować popyt na napoje alkoholowe poza legalna siecią sprzedaży. Wstępna intuicja kieruje uwagę na wielkość i strukturę spożycia. Wydaje się mianowicie, że (tańszy) czarnorynkowy alkohol mogą kupować przede wszystkim ci, którzy alkoholu w ogóle konsumują więcej. Wstępne potwierdzenie tej intuicji można uzyskać, porównując choćby liczbę kupujących alkohol z nielegalnych źródeł wśród abstynentów z liczbą ludzi, którzy w ogóle piją napoje alkoholowe. Na 205 osób, które kupowały nielegalny alkohol tylko jedna przyznaje się do abstynencji (w badanej populacji abstynenci stanowią 16,6%). Wśród klientów czarnego rynku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego