Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
od razu lidera - mówi profesor Kowalski.
Podczas studiów Żmijewski zaczął wydawać na uczelni czasopismo "Czereja". Ten robiony początkowo na ksero, samizdatowy magazyn był dla młodych krytyków i artystów biblią artystycznych herezji. Gra, którą opisywano w "Czerei", toczyła się o poważną stawkę: było nią rozważanie kondycji ludzkiej bez sentymentów, znieczulenia i konwenansów. Ekstremalne były również środki artystyczne, które wychodziły daleko poza tradycyjne ramy sztuki; podstawowym narzędziem twórców stało się żywe ciało, bezpośrednie doświadczenie, często również osobiste ryzyko. Całości dopełniał agresywny, szokujący język pisma Żmijewskiego.

- Stawiał czytelnika "Czerei" pod ścianą, wobec idei z tego pisma nie można było zrobić uniku. Trzeba było zająć
od razu lidera - mówi profesor Kowalski. <br>Podczas studiów Żmijewski zaczął wydawać na uczelni czasopismo "Czereja". Ten robiony początkowo na ksero, samizdatowy magazyn był dla młodych krytyków i artystów biblią artystycznych herezji. Gra, którą opisywano w "Czerei", toczyła się o poważną stawkę: było nią rozważanie kondycji ludzkiej bez sentymentów, znieczulenia i konwenansów. Ekstremalne były również środki artystyczne, które wychodziły daleko poza tradycyjne ramy sztuki; podstawowym narzędziem twórców stało się żywe ciało, bezpośrednie doświadczenie, często również osobiste ryzyko. Całości dopełniał agresywny, szokujący język pisma Żmijewskiego. <br><br>- Stawiał czytelnika "Czerei" pod ścianą, wobec idei z tego pisma nie można było zrobić uniku. Trzeba było zająć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego