Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
nie może sugerować nieobecności
podmiotu i przedmiotu, gdyż oznaczałoby to wyeliminowanie "zwyczajnej
perspektywy". Zgodnie z 'logiką paradoksu' przedmiot i podmiot są tym
samym i jednocześnie nie są tym samym, należy więc pokazać, że

dualizm podmiotu i przedmiotu jest tylko jednym aspektem 'absolutnie
sprzecznej samotożsamości'. W odpowiedzi na pytanie mistrza Puhua kopnął
w stolik i przewrócił go. "Jesteś gwałtowny" - krzyknął Linji, nadal
świadomie stosując się do zdroworozsądkowej logiki formalnej. "Dlaczego
mówisz o gwałtowności i delikatności?" - spytał Puhua, dając w ten sposób
wyraz swojemu postrzeganiu rzeczywistości wolnej od dualizmu pojęciowego . Czwartą kategorię stosuje Linji tylko w rozmowach ze swoimi
najlepszymi uczniami. Chce bowiem
nie może sugerować nieobecności <br>podmiotu i przedmiotu, gdyż oznaczałoby to wyeliminowanie "zwyczajnej <br>perspektywy". Zgodnie z 'logiką paradoksu' przedmiot i podmiot są tym <br>samym i jednocześnie nie są tym samym, należy więc pokazać, że <br>&lt;page nr=89&gt;<br>dualizm podmiotu i przedmiotu jest tylko jednym aspektem 'absolutnie <br>sprzecznej samotożsamości'. W odpowiedzi na pytanie mistrza Puhua kopnął <br>w stolik i przewrócił go. "Jesteś gwałtowny" - krzyknął Linji, nadal <br>świadomie stosując się do zdroworozsądkowej logiki formalnej. "Dlaczego <br>mówisz o gwałtowności i delikatności?" - spytał Puhua, dając w ten sposób <br>wyraz swojemu postrzeganiu rzeczywistości wolnej od dualizmu pojęciowego . Czwartą kategorię stosuje Linji tylko w rozmowach ze swoimi <br>najlepszymi uczniami. Chce bowiem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego