Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
rozumienie judaizmu pozostaje w radykalnej opozycji do poglądów Newmana, dla którego "judaizm był lokalny, ponieważ był niedoskonały; kiedy stał się wewnętrznie skończony, stał się na zewnątrz uniwersalny i przybrał miano katolicyzmu" (Discourses to Mixed Congregations").

Nadużycie autorytetu Newmana nie ogranicza się tylko do tego jednego problemu. Dujardin uderza w sam korzeń myśli newmanowskiej, kiedy utrzymuje, że obecnie "prawda, która została nam powierzona, ku której zmierzamy, jest prawdą dialogiczną. Dlatego właśnie możemy równocześnie bez lęku i obaw uważać, iż jesteśmy w prawdzie, nie uważając zarazem, że drugi jest z niej wyłączony". I dalej francuski oratorianin, czując już gdzie się zapędził, wysuwa ostateczny
rozumienie judaizmu pozostaje w radykalnej opozycji do poglądów Newmana, dla którego "judaizm był lokalny, ponieważ był niedoskonały; kiedy stał się wewnętrznie skończony, stał się na zewnątrz uniwersalny i przybrał miano katolicyzmu" (Discourses to Mixed Congregations").<br><br> Nadużycie autorytetu Newmana nie ogranicza się tylko do tego jednego problemu. Dujardin uderza w sam korzeń myśli newmanowskiej, kiedy utrzymuje, że obecnie "prawda, która została nam powierzona, ku której zmierzamy, jest prawdą dialogiczną. Dlatego właśnie możemy równocześnie bez lęku i obaw uważać, iż jesteśmy w prawdzie, nie uważając zarazem, że drugi jest z niej wyłączony". I dalej francuski &lt;orig&gt;oratorianin&lt;/&gt;, czując już gdzie się zapędził, wysuwa ostateczny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego