Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
na trasie Praga-Chartum (4.340 km) uzyskany na samolocie T-101 dotąd się nie zdezaktualizował.
Odbiorcami czechosłowackich samolotów były: Łotwa, Litwa, Estonia, Grecja, Jugosławia, Bułgaria i Rumunia, a także ZSRR, Finlandia i Turcja. Prawa licencyjne na produkcję samolotów czechosłowackiej konstrukcji zakupiła: Polska, Belgia, Jugosławia, Bułgaria, Anglia, Francja i inne kraje.
W czasie drugiej wojny światowej czechosłowacki przemysł lotniczy został włączony do niemieckiego programu zbrojeniowego, w ramach którego produkował różne typy samolotów: Bucker Bu-131, Jungmann, Bu-181 Bestmann, Klemm KI-35B, Fucke Wulf Fw-189, Siebel Si-204D, Arado Ar-396, szybowce towarowe DFS-230, szkolne Kranich oraz różne elementy
na trasie Praga-Chartum (4.340 km) uzyskany na samolocie T-101 dotąd się nie zdezaktualizował.<br> Odbiorcami czechosłowackich samolotów były: Łotwa, Litwa, Estonia, Grecja, Jugosławia, Bułgaria i Rumunia, a także ZSRR, Finlandia i Turcja. Prawa licencyjne na produkcję samolotów czechosłowackiej konstrukcji zakupiła: Polska, Belgia, Jugosławia, Bułgaria, Anglia, Francja i inne kraje.<br> W czasie drugiej wojny światowej czechosłowacki przemysł lotniczy został włączony do niemieckiego programu zbrojeniowego, w ramach którego produkował różne typy samolotów: Bucker Bu-131, Jungmann, Bu-181 Bestmann, Klemm KI-35B, Fucke Wulf Fw-189, Siebel Si-204D, Arado Ar-396, szybowce towarowe DFS-230, szkolne Kranich oraz różne elementy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego