Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
i styl), gdyż, jak pisał, można rozważać je tylko z punktu widzenia funkcji spełnianych w obrębie utworu. Język jest jego częścią integralną, nie można traktować go z punktu widzenia obowiązujących w poezji kryteriów "poprawności"; w dramacie obowiązuje odrębna logika, podporządkowana napięciom namiętności - stąd i język odrębny.
Eksponował mistrzostwo Szekspira jako kreatora charakterów (tu bliski był Schleglowi), odsłaniającego psychologiczne prawdy. Także jako malarza namiętności. U Szekspira - pisał Coleridge - „każde zdanie, każda metafora, każda personifikacja może być usprawiedliwiona namiętnością, powstałą w umyśle poety albo opisywanych przezeń charakterów". To Coleridge - według M.M. Badawiego - jako pierwszy docenił dramatyczne walory wyobraźni Szekspirowskiej, jej dynamizm
i styl), gdyż, jak pisał, można rozważać je tylko z punktu widzenia funkcji spełnianych w obrębie utworu. Język jest jego częścią integralną, nie można traktować go z punktu widzenia obowiązujących w poezji kryteriów "poprawności"; w dramacie obowiązuje odrębna logika, podporządkowana napięciom namiętności - stąd i język odrębny.<br>Eksponował mistrzostwo Szekspira jako kreatora charakterów (tu bliski był Schleglowi), odsłaniającego psychologiczne prawdy. Także jako malarza namiętności. U Szekspira - pisał Coleridge - &lt;q&gt;&#132;każde zdanie, każda metafora, każda personifikacja może być usprawiedliwiona namiętnością, powstałą w umyśle poety albo opisywanych przezeń charakterów"&lt;/&gt;. To Coleridge - według M.M. Badawiego - jako pierwszy docenił dramatyczne walory wyobraźni Szekspirowskiej, jej dynamizm
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego