Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
inne rekwizyty ze skrzyni w głębi sceny, wymyślają dla nich ruch i gesty, aż w końcu sami stają się postaciami z baśni. Oglądając ten spektakl, miałam wrażenie podglądania zwykłej zabawy dzieci - urzekająca była prostota teatralnych środków: aby pokazać noc, trzeba przykryć głowę aktora granatową chustą, żeby znaleźć się w mrokach krecich korytarzy, wystarczy zgasić światło i zapalić świecę.
Dorosły aktor teatru lalkowego nie musi stać się na powrót dzieckiem, ale powinien rozumieć dziecięcą wrażliwość. W "Metamorfozach" aktorka duńskiego Teatru Balsamico Exspress prowadziła ze swoimi lalkami niekiedy humorystyczny, innym razem niezwykle przejmujący dialog. Od pierwszej chwili publiczność staje się częścią miniaturowego świata
inne rekwizyty ze skrzyni w głębi sceny, wymyślają dla nich ruch i gesty, aż w końcu sami stają się postaciami z baśni. Oglądając ten spektakl, miałam wrażenie podglądania zwykłej zabawy dzieci - urzekająca była prostota teatralnych środków: aby pokazać noc, trzeba przykryć głowę aktora granatową chustą, żeby znaleźć się w mrokach krecich korytarzy, wystarczy zgasić światło i zapalić świecę. <br>Dorosły aktor teatru lalkowego nie musi stać się na powrót dzieckiem, ale powinien rozumieć dziecięcą wrażliwość. W &lt;name type="tit"&gt;"Metamorfozach"&lt;/&gt; aktorka duńskiego &lt;name type="place"&gt;Teatru Balsamico Exspress&lt;/&gt; prowadziła ze swoimi lalkami niekiedy humorystyczny, innym razem niezwykle przejmujący dialog. Od pierwszej chwili publiczność staje się częścią miniaturowego świata
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego