Typ tekstu: Książka
Tytuł: Przekształcenia własnościowe przedsiębiorstw w Polsce
Rok: 2002
Natomiast ministerstwa branżowe powinny pełnić wyłącznie funkcje regulacyjne wobec całej gospodarki, ergo nie powinny pełnić jednocześnie funkcji właścicielskich wobec niektórych podmiotów tej gospodarki. Ustawa prywatyzacyjna z lipca 1990r. i powołane równolegle z jej wejściem w życie Ministerstwo Przekształceń Własnościowych łamały zakorzeniony "od zawsze" branżowy układ zarządzania gospodarką. Koncepcja ta, mówiąc krótko, uniemożliwiała odtwarzanie się lobbies branżowych i zwiększała realną władzę Ministra Przekształceń Własnościowych nad gospodarką kosztem partykularnych interesów ministrów branżowych. Ta władza w wymiarze bieżącym, ale politycznie bardzo ważnym, oznaczała również decydowanie o obsadzie personalnej rad nadzorczych jssp.
Druga koncepcja, przekazująca nadzór nad przedsiębiorstwami państwowymi, a także uprawnienia komercjalizacyjne i prywatyzacyjne
Natomiast ministerstwa branżowe powinny pełnić wyłącznie funkcje regulacyjne wobec całej gospodarki, ergo nie powinny pełnić jednocześnie funkcji właścicielskich wobec niektórych podmiotów tej gospodarki. Ustawa prywatyzacyjna z lipca 1990r. i powołane równolegle z jej wejściem w życie Ministerstwo Przekształceń Własnościowych łamały zakorzeniony "od zawsze" branżowy układ zarządzania gospodarką. Koncepcja ta, mówiąc krótko, uniemożliwiała odtwarzanie się lobbies branżowych i zwiększała realną władzę Ministra Przekształceń Własnościowych nad gospodarką kosztem partykularnych interesów ministrów branżowych. Ta władza w wymiarze bieżącym, ale politycznie bardzo ważnym, oznaczała również decydowanie o obsadzie personalnej rad nadzorczych jssp.<br>Druga koncepcja, przekazująca nadzór nad przedsiębiorstwami państwowymi, a także uprawnienia komercjalizacyjne i prywatyzacyjne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego