Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
przekształca się w wizerunek krytyczny pisarza (co wyraźne na przykład w jego krótkich artykułach o Baudelairze czy Zoli, lub w szkicach o Przybyszewskim). Dość częsta w tym czasie praktyka, polegająca na składaniu z kolejnych recenzji monograficznego artykułu o danym pisarzu, jest wysoce charakterystyczna.
Mimo rozmaitości form wypowiedzi podstawowym gatunkiem w krytyce jest w tym czasie portret literacki. W niezliczonych realizacjach istnieje on samodzielnie, ale też określa inne gatunki krytyczne: od recenzji do monografii; w ogromnej liczbie przypadków zostają one portretowi podporządkowane, ku niemu zmierzają, to on w ostatniej instancji jest zasadniczym wzorem. Portretami pisarza są liczne recenzje, są nimi obszerne rozprawy
przekształca się w wizerunek krytyczny pisarza (co wyraźne na przykład w jego krótkich artykułach o Baudelairze czy Zoli, lub w szkicach o Przybyszewskim). Dość częsta &lt;page nr=135&gt; w tym czasie praktyka, polegająca na składaniu z kolejnych recenzji monograficznego artykułu o danym pisarzu, jest wysoce charakterystyczna. <br>Mimo rozmaitości form wypowiedzi podstawowym gatunkiem w krytyce jest w tym czasie portret literacki. W niezliczonych realizacjach istnieje on samodzielnie, ale też określa inne gatunki krytyczne: od recenzji do monografii; w ogromnej liczbie przypadków zostają one portretowi podporządkowane, ku niemu zmierzają, to on w ostatniej instancji jest zasadniczym wzorem. Portretami pisarza są liczne recenzje, są nimi obszerne rozprawy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego