Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 27
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
i jego współpracownicy postanowili - i to jest sedno sprawy - eksponować zgromadzone dzieła nie chronologicznie ani według szkół czy kierunków artystycznych, lecz pogrupować je w czterech wielkich działach, które nazwali tak: Pejzaż/Materia/Środowisko - Martwa Natura/Przedmiot/Życie-Akt/Działanie/Ciało. O czwartym za chwilę.
Taka metoda ekspozycji daje - jak podkreślają krytycy brytyjscy - okazję do skojarzeń, kontrastów i ciągłych niespodzianek. Z tych zestawień inteligentny widz może, jak sądzę, stworzyć sobie sam nowe dzieło, chociaż często są to zestawienia ryzykowne. "Nenufary" Moneta wiszą naprzeciwko ściany zaciągniętej czarnym błotem rzecznym i pochlapanej wodą, tak że tworzy wielometrowy, regularny wzór (Richard Long, ur. 1945). Ten
i jego współpracownicy postanowili - i to jest sedno sprawy - eksponować zgromadzone dzieła nie chronologicznie ani według szkół czy kierunków artystycznych, lecz pogrupować je w czterech wielkich działach, które nazwali tak: Pejzaż/Materia/Środowisko - Martwa Natura/Przedmiot/Życie-Akt/Działanie/Ciało. O czwartym za chwilę.<br>Taka metoda ekspozycji daje - jak podkreślają krytycy brytyjscy - okazję do skojarzeń, kontrastów i ciągłych niespodzianek. Z tych zestawień inteligentny widz może, jak sądzę, stworzyć sobie sam nowe dzieło, chociaż często są to zestawienia ryzykowne. "Nenufary" Moneta wiszą naprzeciwko ściany zaciągniętej czarnym błotem rzecznym i pochlapanej wodą, tak że tworzy wielometrowy, regularny wzór (Richard Long, ur. 1945). Ten
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego