się je w każdej dyskusji, której tematem jest kryzys (nie tylko polskiej) szkoły. (Chciałbym w tym miejscu przypomnieć interesującą wypowiedź Włodzimierza Maciąga pt. "Czego uczy szkoła?", opublikowaną w "TP" nr 13/1994). Wydaje się, że płynie z nich przestroga dla reformatorów, by brali pod uwagę rzecz najcenniejszą, najdelikatniejszą, podstawę wszelkiego kształcenia - wyobraźnię.</><br><br><div type="art"><br><au>Andrzej Friszke </><br><br><tit>"Autonomiczna część Imperium"</><br><br>PRL była państwem niesuwerennym, częścią radzieckiego imperium, ale częścią autonomiczną. Ramy tej autonomii zmieniały się w ciągu 45 lat istnienia PRL, co zależało od wielu czynników, ale granice ostateczne zawsze określała Moskwa. Jeśli szukać w przeszłości podobnej formy państwa polskiego, to nasuwa się porównanie