Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 02.16
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
nie jest wyrządzenie komukolwiek krzywdy.

Piotr Samolewicz



Najwięksi kusiciele ekranu

"Dogma" nie jest pierwszym filmem oskarżanym o godzenie w wartości chrześcijańskie.
Historia kina zna co najmniej kilka obrazów potępionych przez Kościół: "Toeoreamat" Pasoliniego, "Zdrowaś Maryjo" Godarda, "Viridianę" Bunuela (film dostał się na indeks Watykanu) oraz głośny film Martina Scorsese "Ostatnie kuszenie Chrystusa". Listę tę zamyka obraz sprzed kilku lat "Ksiądz" Angielki Antonii Bird.

Ostatnie kuszenie

Największe protesty wzbudziło w świecie "Ostatnie kuszenie Chrystusa". Film z 1988 r. wywołał nie tylko ostrą reakcję hierarchii kościelnej i środowisk katolickich (przeciwko filmowi mobilizował opinię publiczną m.in. znany włoski reżyser Franco Zefirelli), jego wejściu
nie jest wyrządzenie komukolwiek krzywdy.<br><br>&lt;au&gt;Piotr Samolewicz&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Najwięksi kusiciele ekranu&lt;/&gt;<br><br>"Dogma" nie jest pierwszym filmem oskarżanym o godzenie w wartości chrześcijańskie.<br>Historia kina zna co najmniej kilka obrazów potępionych przez Kościół: "Toeoreamat" Pasoliniego, "Zdrowaś Maryjo" Godarda, "Viridianę" Bunuela (film dostał się na indeks Watykanu) oraz głośny film Martina Scorsese "Ostatnie kuszenie Chrystusa". Listę tę zamyka obraz sprzed kilku lat "Ksiądz" Angielki Antonii Bird.<br><br>&lt;tit&gt;Ostatnie kuszenie&lt;/&gt;<br><br>Największe protesty wzbudziło w świecie "Ostatnie kuszenie Chrystusa". Film z 1988 r. wywołał nie tylko ostrą reakcję hierarchii kościelnej i środowisk katolickich (przeciwko filmowi mobilizował opinię publiczną m.in. znany włoski reżyser Franco Zefirelli), jego wejściu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego