Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 35
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
Liechtenstein, hrabia Arco von Zinneberg (rozbił w czasie treningu swoje auto na mostku przy Wodogrzmotach Mickiewicza) czy znakomity Czech Józef Vermirzowsky, fabryczny kierowca firmy TATRA. Nie oni jednak byli bohaterami tej imprezy, lecz polscy kierowcy, a przede wszystkim Jan Ripper, syn Wilhelma. W pierwszym Wyścigu Tatrzańskim Jan Ripper, startujący na "lancii", zajął dopiero 4 miejsce. Jednak w 1928 roku nadarzyła się okazja kupna naprawdę sportowego samochodu "bugatti". Takim autem "zaraził" młodszego Rippera przedstawiciel firmy BUGATTI w Krakowie, Bronisław Fruehling, także członek KKA i znakomity przy tym kierowca, uczestnik wielu imprez sportowych. Samochód miał kosztować 33 000 zł, jednak po uwzględnieniu zniżki
Liechtenstein, hrabia Arco von Zinneberg (rozbił w czasie treningu swoje auto na mostku przy Wodogrzmotach Mickiewicza) czy znakomity Czech Józef Vermirzowsky, fabryczny kierowca firmy TATRA. Nie oni jednak byli bohaterami tej imprezy, lecz polscy kierowcy, a przede wszystkim Jan Ripper, syn Wilhelma. W pierwszym Wyścigu Tatrzańskim Jan Ripper, startujący na <orig>"lancii"</>, zajął dopiero 4 miejsce. Jednak w 1928 roku nadarzyła się okazja kupna naprawdę sportowego samochodu <orig>"bugatti"</>. Takim autem "zaraził" młodszego Rippera przedstawiciel firmy BUGATTI w Krakowie, Bronisław Fruehling, także członek KKA i znakomity przy tym kierowca, uczestnik wielu imprez sportowych. Samochód miał kosztować 33 000 zł, jednak po uwzględnieniu zniżki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego