Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
budowa odcinkowa, szczególnie eksponowana w częściach rozbudowanych tekstowo ­ Gloria i Credo. Zwłaszcza w Credo odcinki następują po sobie, niekiedy zazębiając się (można by w tej części wskazać dalsze podziały, nie uwzględnione już w powyższym graficznym zestawieniu dla zachowania przejrzystości). Nie tworzą więc struktur zamkniętych, przeciwnie ­ stają się kolejnymi ogniwami w łańcuchowej strukturze formy i w konsekwencji w łańcuchowej koncepcji formy . W pozostałych mszach Nowowiejskiego integracja wewnętrzna ogranicza się zwykle do części Kyri i Agnus. Wyjątkowo w Missa pro Pace op. 49 nr 3 (1935) kompozytor stosuje kategorię korespondencji miedzy częściami Gloria (Et in terra pax) i Agnus (Dona nobis pacem); w
budowa odcinkowa, szczególnie eksponowana w częściach rozbudowanych tekstowo ­ Gloria i Credo. Zwłaszcza w Credo odcinki następują po sobie, niekiedy zazębiając się (można by w tej części wskazać dalsze podziały, nie uwzględnione już w powyższym graficznym zestawieniu dla zachowania przejrzystości). Nie tworzą więc struktur zamkniętych, przeciwnie ­ stają się kolejnymi ogniwami w łańcuchowej strukturze formy i w konsekwencji w łańcuchowej koncepcji formy <gap>. W pozostałych mszach Nowowiejskiego integracja wewnętrzna ogranicza się zwykle do części <name type="tit">Kyri</> i <name type="tit">Agnus</>. Wyjątkowo w <name type="tit">Missa pro Pace op. 49 nr 3</> (1935) kompozytor stosuje kategorię korespondencji <gap> miedzy częściami Gloria (<name type="tit">Et in terra pax</>) i <name type="tit">Agnus (Dona nobis pacem</>); w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego