Typ tekstu: Książka
Autor: red. Gomulicka Barbara
Tytuł: Pisarze polskiego oświecenia
Rok: 1996
opisywał pogoń za lepszymi stanowiskami, pozyskiwanie w tym celu miejscowych notablów i swoje sukcesy na tym polu.
Zbiory narastały z każdym rokiem. Los chciał, że mógł je wszystkie pomieścić i wyeksponować w Wilanowie. Królewska siedziba stała się pierwszym, udostępnionym publiczności muzeum. Złożyła się na nie galeria malarstwa, zbiór waz etruskich, lapidarium starożytności, oraz „kolekcja chińska". Potocki posiadał ponadto cenny zbiór medali. Zbiory Potockiego przedstawiały różną wartość. W zgodzie z dyrektywą klasycyzmu, która za główne zadanie twórcy uznawała naśladownictwo sprawdzonych wzorów, Potocki nie miał kultu oryginału. Dobra kopia znaczyła tyleż, co oryginał. Stąd też zarówno w galerii malarstwa, jak i w
opisywał pogoń za lepszymi stanowiskami, pozyskiwanie w tym celu miejscowych notablów i swoje sukcesy na tym polu.<br> Zbiory narastały z każdym rokiem. Los chciał, że mógł je wszystkie pomieścić i wyeksponować w Wilanowie. Królewska siedziba stała się pierwszym, udostępnionym publiczności muzeum. Złożyła się na nie galeria malarstwa, zbiór waz etruskich, lapidarium starożytności, oraz &#132;kolekcja chińska". Potocki posiadał ponadto cenny zbiór medali. Zbiory Potockiego przedstawiały różną wartość. W zgodzie z dyrektywą klasycyzmu, która za główne zadanie twórcy uznawała naśladownictwo sprawdzonych wzorów, Potocki nie miał kultu oryginału. Dobra kopia znaczyła tyleż, co oryginał. Stąd też zarówno w galerii malarstwa, jak i w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego