Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
15). W Sanctus materiał chorałowy został
ograniczony do motywu inicjalnego przekształconego przy użyciu elementu inwersji
i zastosowaniu go w strukturze kanonicznej (s. 18). Agnus stanowi swojego rodzaju
konstrukcję syntetyczną, budowaną na materiale chorałowym Kyrie (zgodnie z tradycją)
oraz tej części. Rozpoczyna ją fraza chorałowa z pierwszej części mszy identycznie
rytmizowana (lecz z tekstem Agnus Dei), eksponowana jednogłosowo (B, s. 23),
kończy zaś zakończeniowy materiał motywiczny tej frazy, dwojony w czterogłosie,
z tekstem dona nobis pacem (s. 27). W 2 i 3 Agnus kompozytor eksponuje materiał
frazy inicjalnej tej części mszy du Monta, tworząc ekspresyjną linię melodyczną
(A następnie T, s. 25
15). W Sanctus materiał chorałowy został <br>ograniczony do motywu inicjalnego przekształconego przy użyciu elementu inwersji <br>i zastosowaniu go w strukturze kanonicznej (s. 18). Agnus stanowi swojego rodzaju <br>konstrukcję syntetyczną, budowaną na materiale chorałowym Kyrie (zgodnie z tradycją) <br>oraz tej części. Rozpoczyna ją fraza chorałowa z pierwszej części mszy identycznie <br>rytmizowana (lecz z tekstem Agnus Dei), eksponowana jednogłosowo (B, s. 23), <br>kończy zaś zakończeniowy materiał motywiczny tej frazy, dwojony w czterogłosie, <br>z tekstem dona nobis pacem (s. 27). W 2 i 3 Agnus kompozytor eksponuje materiał <br>frazy inicjalnej tej części mszy du Monta, tworząc ekspresyjną linię melodyczną <br>(A następnie T, s. 25
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego