Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
mięsa, po co pościć". Eisai,
który był szczególnym zwolennikiem monastycznej dyscypliny, uważał,
że takie podejście prowadzi do degeneracji. Zbyt mało niestety wiemy
o szkole Darumy. Jej upadek i wchłonięcie przez szkołę soto były
spowodowane przede wszystkim faktem, iż Nonin nie otrzymał bezpośredniego
potwierdzenia swojego 'oświecenia' od chińskiego mistrza zen.
Całkowite lekceważenie wszelkich zasad nie jest słuszne z punktu
widzenia 'logiki paradoksu', ponieważ oznacza przywiązanie do łamania
zasad jako antytezy przestrzegania zasad. Nie następuje wtedy przekroczenie
wszelkiego pojęciowego dualizmu. Krytyczne uwagi Eisaia są uzasadnione
tylko pod warunkiem, że rzeczywiście Nonin i jego uczniowie uważali, iż
drogą do 'oświecenia' jest łamanie wszelkich zasad
mięsa, po co pościć".&lt;/&gt; Eisai, <br>który był szczególnym zwolennikiem monastycznej dyscypliny, uważał, <br>że takie podejście prowadzi do degeneracji. Zbyt mało niestety wiemy <br>o szkole Darumy. Jej upadek i wchłonięcie przez szkołę soto były <br>spowodowane przede wszystkim faktem, iż Nonin nie otrzymał bezpośredniego <br>potwierdzenia swojego 'oświecenia' od chińskiego mistrza zen. <br>Całkowite lekceważenie wszelkich zasad nie jest słuszne z punktu <br>widzenia 'logiki paradoksu', ponieważ oznacza przywiązanie do łamania <br>zasad jako antytezy przestrzegania zasad. Nie następuje wtedy przekroczenie <br>wszelkiego pojęciowego dualizmu. Krytyczne uwagi Eisaia są uzasadnione <br>tylko pod warunkiem, że rzeczywiście Nonin i jego uczniowie uważali, iż <br>drogą do 'oświecenia' jest łamanie wszelkich zasad
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego