Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
opory aerodynamiczne oraz ciśnienie powietrza w ogumieniu, średnica kół, a także opory wynikające z bezwładności. Ponieważ wpływ tych czynników jest znaczący przy prędkościach jazdy większych od 50 km/h, to w przypadku koparek rozwijających prędkości do 25 km/h tych czynników nie uwzględnia się [11].
Podczas odspajania gruntu za pomocą lemiesza, można wyodrębnić następujące składniki siły odspajania RL: siła niezbędna od odspojenia urobku RLS, siła niezbędna do przemieszczania zwału przed lemieszem RLZ, siła tarcia urobku o lemiesz i lemiesza o urobisko RLT. Wartości ich można obliczyć na podstawie następujących zależności [1]:

gdzie k współczynnik oporów odspajania, b szerokość lemiesza, h1 głębokość
opory aerodynamiczne oraz ciśnienie powietrza w ogumieniu, średnica kół, a także opory wynikające z bezwładności. Ponieważ wpływ tych czynników jest znaczący przy prędkościach jazdy większych od 50 km/h, to w przypadku koparek rozwijających prędkości do 25 km/h tych czynników nie uwzględnia się [11].<br>Podczas odspajania gruntu za pomocą lemiesza, można wyodrębnić następujące składniki siły odspajania RL: siła niezbędna od odspojenia urobku RLS, siła niezbędna do przemieszczania zwału przed lemieszem RLZ, siła tarcia urobku o lemiesz i lemiesza o urobisko RLT. Wartości ich można obliczyć na podstawie następujących zależności [1]:<br>&lt;gap&gt;<br>gdzie k współczynnik oporów odspajania, b szerokość lemiesza, h1 głębokość
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego