Typ tekstu: Książka
Autor: Zięba Maciej
Tytuł: Po szkodzie? Przed szkodą?
Rok: 1997
ideologiczny wymiar
chrześcijańskiej prawdy (pokazanie go expressis verbis jest wielką
zasługą obecnego Papieża), opis ten traci rację bytu.
Kościół - w świetle Vaticanum Secundum i nauczania Jana Pawła II -
akceptuje w pełni koncepcję wolności negatywnej jako koncepcję wolności
politycznej. I jest w tym w całkowitej zgodzie z głównym,
nieideologicznym nurtem współczesnego liberalizmu. Twierdzi jednak, że
tak pojęta wolność jest jedynie warunkiem koniecznym budowania
społeczeństwa obywatelskiego, ale nie jest ona warunkiem dostatecznym.
Budowanie życia społecznego opartego jedynie na zasadzie "co nie jest
zakazane, jest dozwolone" wiedzie do atrofii więzów społecznych i
erozji moralności w życiu publicznym. Zasada ta winna obowiązywać w
systemie prawnym
ideologiczny wymiar<br>chrześcijańskiej prawdy (pokazanie go expressis verbis jest wielką<br>zasługą obecnego Papieża), opis ten traci rację bytu.<br> Kościół - w świetle Vaticanum Secundum i nauczania Jana Pawła II -<br>akceptuje w pełni koncepcję wolności negatywnej jako koncepcję wolności<br>politycznej. I jest w tym w całkowitej zgodzie z głównym,<br>nieideologicznym nurtem współczesnego liberalizmu. Twierdzi jednak, że<br>tak pojęta wolność jest jedynie warunkiem koniecznym budowania<br>społeczeństwa obywatelskiego, ale nie jest ona warunkiem dostatecznym.<br>Budowanie życia społecznego opartego jedynie na zasadzie "co nie jest<br>zakazane, jest dozwolone" wiedzie do atrofii więzów społecznych i<br>erozji moralności w życiu publicznym. Zasada ta winna obowiązywać w<br>systemie prawnym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego