Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
ale zgodnie z ówczesnym zwyczajem czekał na konkretne zamówienie. W końcu nadeszła odpowiednia okazja, by stworzyć muzykę sceniczną. Pierwszy prawdziwy sukces odniósł w 1782 roku, wystawiając "Uprowadzenie z seraju". Pozostając pod wpływem opery włoskiej, komponował operę buffa i seria, ale również singspiel, by w końcu napisać mistrzowski "Czarodziejski flet" do libretta Emanuela Schikanedera. Historia Tamina i Paminy, nieco infantylna bajka, stała się dzięki tej muzyce prawdziwym dramatem rozgrywanym między dobrem a złem.
Mozart zawsze przedkładał muzykę nad słowo, to ona wyrażała cechy postaci i zachodzące między nimi konflikty. Dzięki rozmaitości form, jakimi się posługiwał, przyczynił się do rozwoju opery romantycznej i
ale zgodnie z ówczesnym zwyczajem czekał na konkretne zamówienie. W końcu nadeszła odpowiednia okazja, by stworzyć muzykę sceniczną. Pierwszy prawdziwy sukces odniósł w 1782 roku, wystawiając &lt;name type="tit"&gt;"Uprowadzenie z seraju"&lt;/&gt;. Pozostając pod wpływem opery włoskiej, komponował operę buffa i seria, ale również &lt;foreign&gt;singspiel&lt;/&gt;, by w końcu napisać mistrzowski &lt;name type="tit"&gt;"Czarodziejski flet"&lt;/&gt; do libretta &lt;name type="person"&gt;Emanuela Schikanedera&lt;/&gt;. Historia Tamina i Paminy, nieco infantylna bajka, stała się dzięki tej muzyce prawdziwym dramatem rozgrywanym między dobrem a złem. <br>Mozart zawsze przedkładał muzykę nad słowo, to ona wyrażała cechy postaci i zachodzące między nimi konflikty. Dzięki rozmaitości form, jakimi się posługiwał, przyczynił się do rozwoju opery romantycznej i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego