Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
psychologa. A jest nim Antoni Fałat bez żadnych wątpliwości.
Wnikliwa obserwacja psychologiczna nie wyczerpuje jednak problematyki twórczości Fałata. Drugą grupę obrazów stanowią dzieła o charakterze symbolicznym. Zewnętrznie obrazy te zbliżone są do portretów. Odznaczają się podobnie oszczędną gamą barwną i przedstawiają najczęściej postacie ludzkie. Dopiero tytuł sygnalizuje, że obok sensu literalnego należy tutaj poszukiwać symbolicznych podtekstów. Tak np. jeden z obrazów przedstawia dziewczynę odświętnie ubraną, zapatrzoną przed siebie z dziwnie splecionymi dłońmi. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że mamy do czynienia z jeszcze jednym portretem z serii Portrety polskie. Dopiero tytuł - Rączka rączkę myje, uświadamia nam sens gestu dłoni i
psychologa. A jest nim Antoni Fałat bez żadnych wątpliwości.<br> Wnikliwa obserwacja psychologiczna nie wyczerpuje jednak problematyki twórczości Fałata. Drugą grupę obrazów stanowią dzieła o charakterze symbolicznym. Zewnętrznie obrazy te zbliżone są do portretów. Odznaczają się podobnie oszczędną gamą barwną i przedstawiają najczęściej postacie ludzkie. Dopiero tytuł sygnalizuje, że obok sensu literalnego należy tutaj poszukiwać &lt;page nr=9&gt;symbolicznych podtekstów. Tak np. jeden z obrazów przedstawia dziewczynę odświętnie ubraną, zapatrzoną przed siebie z dziwnie splecionymi dłońmi. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że mamy do czynienia z jeszcze jednym portretem z serii &lt;hi rend="italic"&gt;Portrety polskie&lt;/&gt;. Dopiero tytuł - &lt;hi rend="italic"&gt;Rączka rączkę myje&lt;/&gt;, uświadamia nam sens gestu dłoni i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego