Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
jednorodnej organizacji całości, a także formy wyższej, która tą całością rządzi).
2. Negacja celowości we wszechświecie (odrzucenie jakiejkolwiek celowości
w kosmosie i w człowieku, rzeczywistość jako zmienna sekwencja pozbawionych
sensu perspektyw; egzystencja nie ma celu, energia życiowa nie
zmierza do niczego, stawanie się nie ma ostatecznego kresu).
3. Jednakowa wartość logiczna wszystkich sądów aksjologicznych (wartość
nie ma żadnego związku z bytem, lecz wypływa z nieprzeniknionego wnętrza
wolności podmiotu. Według Passentiego można wyróżnić nihilizm moralny
umiarkowany (między innymi Webera), według którego wartości moralne są
subiektywne i wybiera się je na podstawie własnej preferencji, oraz nihilizm
radykalny, według którego każdy czyn moralny ma
jednorodnej organizacji całości, a także formy wyższej, która tą całością rządzi). <br>2. Negacja celowości we wszechświecie (odrzucenie jakiejkolwiek celowości <br>w kosmosie i w człowieku, rzeczywistość jako zmienna sekwencja pozbawionych <br>sensu perspektyw; egzystencja nie ma celu, energia życiowa nie <br>zmierza do niczego, stawanie się nie ma ostatecznego kresu). <br>3. Jednakowa wartość logiczna wszystkich sądów aksjologicznych (wartość <br>nie ma żadnego związku z bytem, lecz wypływa z nieprzeniknionego wnętrza <br>wolności podmiotu. Według Passentiego można wyróżnić nihilizm moralny <br>umiarkowany (między innymi Webera), według którego wartości moralne są <br>subiektywne i wybiera się je na podstawie własnej preferencji, oraz nihilizm <br>radykalny, według którego każdy czyn moralny ma
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego