Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorczyk Wojciech
Tytuł: Strategie marketingowe banków
Rok: 1996
szybko, decyzje o zakupie produktów banku zapadają po długim namyśle, a kontakt klienta z bankiem trwa przeciętnie około 10 lat. Klienci zmieniają bank najczęściej wraz ze zmianą miejsca zamieszkania lub miejsca pracy. Nakłonienie ich do zmiany banku w wyniku istotnych obniżek cen wymagałoby poważnych obniżek oprocentowania udzielanych kredytów, podwyższania oprocentowania lokat i świadczenia dodatkowych usług, rzadko spotykanych w innych bankach. W praktyce wiązałoby się to z poważnymi nakładami, przy niepewnym efekcie takich działań. Dlatego właśnie rzadko stosuje się politykę cen penetracyjnych. Przypadki stosowania takich cen odnoszą się raczej do klienta masowego i produktów standardowych oferowanych przez nowe banki dopiero wchodzące na
szybko, decyzje o zakupie produktów banku zapadają po długim namyśle, a kontakt klienta z bankiem trwa przeciętnie około 10 lat. Klienci zmieniają bank najczęściej wraz ze zmianą miejsca zamieszkania lub miejsca pracy. Nakłonienie ich do zmiany banku w wyniku istotnych obniżek cen wymagałoby poważnych obniżek oprocentowania udzielanych kredytów, podwyższania oprocentowania lokat i świadczenia dodatkowych usług, rzadko spotykanych w innych bankach. W praktyce wiązałoby się to z poważnymi nakładami, przy niepewnym efekcie takich działań. Dlatego właśnie rzadko stosuje się politykę cen penetracyjnych. Przypadki stosowania takich cen odnoszą się raczej do klienta masowego i produktów standardowych oferowanych przez nowe banki dopiero wchodzące na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego