Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
ze spostrzeganiem interpersonalnym. Zaangażowanie pojmowane jako funkcja natężenia postawy nie jest parametrem stałym. Może zmieniać się wraz ze zmieniającą się postawą oraz na skutek docierania do podmiotu nowych informacji o obiekcie, które obciążone są z reguły specyficznym kontekstem wartościującym. Zmiana poziomu zaangażowania może więc być efektem stosunku emocjonalnego do obiektu lub ewolucji treści poznawczej kodowanej w obiekcie. Zdaniem Newcomba, obydwa czynniki emocjonalny i poznawczy - są wobec siebie współzależne w odniesieniu do ich wpływu na zmianę postawy. Zmiana jednego z reguły warunkuje zmianę drugiego. Zmiany te mogą mieć charakter łańcuchowy i prowadzić do rozszerzenia zakresu postawy na obiekty skojarzone z obiektem, który
ze spostrzeganiem interpersonalnym. Zaangażowanie pojmowane jako funkcja natężenia postawy nie jest parametrem stałym. Może zmieniać się wraz ze zmieniającą się postawą oraz na skutek docierania do podmiotu nowych informacji o obiekcie, które obciążone są z reguły specyficznym kontekstem wartościującym. Zmiana poziomu zaangażowania może więc być efektem stosunku emocjonalnego do obiektu lub ewolucji treści poznawczej kodowanej w obiekcie. Zdaniem Newcomba, obydwa czynniki emocjonalny i poznawczy - są wobec siebie współzależne w odniesieniu do ich wpływu na zmianę postawy. Zmiana jednego z reguły warunkuje zmianę drugiego. Zmiany te mogą mieć charakter łańcuchowy i prowadzić do rozszerzenia zakresu postawy na obiekty skojarzone z obiektem, który
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego