Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
człowiek stoi w "prześwicie 'bycia' ", sam nie decyduje, nie ma
wpływu na to, co pojawia się w "prześwicie 'bycia' ". "Nadejście bytu
przesłane jest przez 'bycie' ", a zadaniem człowieka jest odnaleźć w sobie
"odpowiednik tego przesłania, stosownie bowiem do niego jako 'ek-sistujący'
ma chronić prawdę 'bycia' ". 'Ek-sistencja' człowieka nie ma nic wspólnego
z projekcją (niem. Entwurf), czyli aktem ustanawiania w przedstawieniu
traktowanym jako dzieło subiektywności. Wbrew pozorom humanizm
Heideggera nie jest egocentryczny, ponieważ "istota człowieka jest istotna dla
prawdy 'bycia', tak jednak, że nie zależy od człowieka jako takiego".
Skoro istota człowieka nie zależy od niego samego, oznacza to, że
człowiek stoi w "prześwicie 'bycia' ", sam nie decyduje, nie ma <br>wpływu na to, co pojawia się w "prześwicie 'bycia' ". "Nadejście bytu <br>przesłane jest przez 'bycie' ", a zadaniem człowieka jest odnaleźć w sobie <br>"odpowiednik tego przesłania, stosownie bowiem do niego jako 'ek-sistujący' <br>ma chronić prawdę 'bycia' ". 'Ek-sistencja' człowieka nie ma nic wspólnego <br>z projekcją (niem. Entwurf), czyli aktem ustanawiania w przedstawieniu <br>traktowanym jako dzieło subiektywności. Wbrew pozorom humanizm <br>Heideggera nie jest egocentryczny, ponieważ "istota człowieka jest istotna dla <br>prawdy 'bycia', tak jednak, że nie zależy od człowieka jako takiego". <br>Skoro istota człowieka nie zależy od niego samego, oznacza to, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego