Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
w przedmowie do Hernaniego i w fabule powieści Katedra Notre Dame w Paryżu. Wystawiając Hernaniego dowodził, iż .
Wolność, lud, teatralna publiczność (czyli władanie emocjami ponad 3000 ludzi każdego wieczora, jak pisał de Vigny) - wszystko to tworzyło wspólny obszar pojęć. Fascynacja ludem przenosiła się na fascynację widzem i wprowadzała wizję poety-maga panującego nad duszą tłumu. To zatem, co można byłoby odczytać jako koniunkturalny ukłon w stronę publiczności, było wtedy także odbiciem romantycznego spojrzenia na "lud". Tym "ludem", zależnie od kontekstu, mogła być zarówno teatralna publiczność, jak - później - ucieleśniający bezwzględną chciwość lecz i szlachetną miłość ojcowską groteskowy karczmarz Triboulet z dramatu Król
w przedmowie do Hernaniego i w fabule powieści Katedra Notre Dame w Paryżu. Wystawiając Hernaniego dowodził, iż &lt;gap&gt;.<br>Wolność, lud, teatralna publiczność (czyli władanie emocjami ponad 3000 ludzi każdego wieczora, jak pisał de Vigny) - wszystko to tworzyło wspólny obszar pojęć. Fascynacja ludem przenosiła się na fascynację widzem i wprowadzała wizję poety-maga panującego nad duszą tłumu. To zatem, co można byłoby odczytać jako koniunkturalny ukłon w stronę publiczności, było wtedy także odbiciem romantycznego spojrzenia na "lud". Tym "ludem", zależnie od kontekstu, mogła być zarówno teatralna publiczność, jak - później - ucieleśniający bezwzględną chciwość lecz i szlachetną miłość ojcowską groteskowy karczmarz Triboulet z dramatu Król
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego