Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
kodeks prawny regulujący współzależność jednostek i grup. Czy możliwe jest wprowadzenie świadomych reform w tradycyjnej strukturze społecznej bez podważenia spoideł i sprężyn życia zbiorowego?
Przykład Afryki wskazuje na poważne niebezpieczeństwa i - powiedzmy to sobie szczerze - ujemne następstwa wprowadzenia

modelu nowoczesności, to jest częściowej westernizacji, "zachodniej" technologii pracy, zerwania z mitologią, magią itd. Widzimy to w takich pojedynczych skupiskach jak osady górnicze w Zagłębiu Miedzi ("Copperbelt") w Północnej Rodezji, w miastach baraków i szałasów ("shanty towns") Południowej Afryki, w nowoczesnych metropoliach takich jak Accra, Logos lub Conakry. Widzimy to również w tragedii Kongo, rozbitego na dzielnice i powaśnione ze sobą szczepy. We
kodeks prawny regulujący współzależność jednostek i grup. Czy możliwe jest wprowadzenie świadomych reform w tradycyjnej strukturze społecznej bez podważenia spoideł i sprężyn życia zbiorowego?<br>Przykład Afryki wskazuje na poważne niebezpieczeństwa i - powiedzmy to sobie szczerze - ujemne następstwa wprowadzenia<br><br>&lt;page nr=111&gt; modelu nowoczesności, to jest częściowej westernizacji, "zachodniej" technologii pracy, zerwania z mitologią, magią itd. Widzimy to w takich pojedynczych skupiskach jak osady górnicze w Zagłębiu Miedzi ("Copperbelt") w Północnej Rodezji, w miastach baraków i szałasów ("shanty towns") Południowej Afryki, w nowoczesnych metropoliach takich jak Accra, Logos lub Conakry. Widzimy to również w tragedii Kongo, rozbitego na dzielnice i powaśnione ze sobą szczepy. We
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego