Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
Uczyń swą wypowiedź na tyle informacyjną, na ile to potrzebne, ale nie bardziej";
2,maksyma jakości: "Mów tylko to, w co wierzysz, że jest prawdziwe. Unikaj mówienia o tym, co nie jest dowiedzione i sprawdzone";
3,maksyma odpowiedzialności: "Wypowiadaj się tylko na temat, na który dany dyskurs odbywa się";
4,maksyma sposobu: "W swoich wypowiedziach unikaj niejasności, dwuznaczności, nadmiaru słów".

Reguły te uzupełnia zasada "Wyjdź od znanego - dodaj nowe", określana mianem kontraktu znane-nowe, wynikająca z zasady dążenia do wyrównania ilości informacji między nadawcą a odbiorcą oraz warunków wstępnych, które ten proces modyfikują. Maria Mayenowa wymienia następujące elementy charakterystyczne dla całościowej
Uczyń swą wypowiedź na tyle informacyjną, na ile to potrzebne, ale nie bardziej"; <br>2,maksyma jakości: "Mów tylko to, w co wierzysz, że jest prawdziwe. Unikaj mówienia o tym, co nie jest dowiedzione i sprawdzone"; <br>3,maksyma odpowiedzialności: "Wypowiadaj się tylko na temat, na który dany dyskurs odbywa się"; <br>4,maksyma sposobu: "W swoich wypowiedziach unikaj niejasności, dwuznaczności, nadmiaru słów".<br>&lt;page nr=31&gt;<br>Reguły te uzupełnia zasada "Wyjdź od znanego - dodaj nowe", określana mianem kontraktu znane-nowe, wynikająca z zasady dążenia do wyrównania ilości informacji między nadawcą a odbiorcą oraz warunków wstępnych, które ten proces modyfikują. Maria Mayenowa wymienia następujące elementy charakterystyczne dla całościowej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego