Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
a nie "co").

Oddzielnego omówienia wymagałaby sprawa podejmowania przez Witkiewicza tych problemów plastycznych, które dopiero obecnie zaczynają się kształtować. Ta futurologiczna prognoza jako antycypacja sztuki, jeszcze dzisiaj nie w pełni rozumianej i określonej, dotyczy zastosowania twórczości artystycznej w takich działaniach, jak prowokacje psychologiczne i socjologiczne, rejestrowanie sytuacji i improwizacji, teatralizacja malarstwa i akcje malarskie, opisywanie procesu tworzenia dzieł sztuki, przekraczającego możliwości realizacji, "wyjście poza obraz", ponieważ w "istotnym malowaniu" sam obraz nie jest w stanie podołać "nienasyceniu formy" i "perwersji formalnej".

Autorka posługuje się dziwną logiką. Najpierw pisze "Wszystkie te rewelacyjne(podkreślenie - Z. D.)fotografie", a zaraz dalej przypina im łatkę
a nie "co").<br><br> Oddzielnego omówienia wymagałaby sprawa podejmowania przez Witkiewicza tych problemów plastycznych, które dopiero obecnie zaczynają się kształtować. Ta futurologiczna prognoza jako antycypacja sztuki, jeszcze dzisiaj nie w pełni rozumianej i określonej, dotyczy zastosowania twórczości artystycznej w takich działaniach, jak prowokacje psychologiczne i socjologiczne, rejestrowanie sytuacji i improwizacji, teatralizacja malarstwa i akcje malarskie, opisywanie procesu tworzenia dzieł sztuki, przekraczającego możliwości realizacji, "wyjście poza obraz", ponieważ w "istotnym malowaniu" sam obraz nie jest w stanie podołać "nienasyceniu formy" i "perwersji formalnej".<br><br> Autorka posługuje się dziwną logiką. Najpierw pisze "Wszystkie te &lt;hi&gt;rewelacyjne&lt;/&gt;(podkreślenie - Z. D.)fotografie", a zaraz dalej przypina im łatkę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego