Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
naszych

codziennych czynności jest tożsamy z 'oświeceniem' zgodnie z logiką
'absolutnie sprzecznej samotożsamości'.
Wielu znawców zen zwraca uwagę na to, że wpływy taoistyczne są
szczególnie widoczne w chińskim pojęciu wushiren (jap. buji no hito), którym
Linji określa tego, kto dostąpił 'oświecenia'. Heinrich Dumoulin przetłumaczył
to pojęcie na angielski jako "a man who has nothing to do his whole life
long" (człowiek, który przez całe swoje życie nie ma nic do zrobienia).
Takie tłumaczenie nawiązuje do taoistycznego pojęcia 'nie-działania', które
Linji musiał znać, skoro tak często odwoływał się do nauk mistrza
taoistycznego, Chuangzi. Nie wydaje się jednak uzasadnione tak jednoznaczne
podkreślanie
naszych <br>&lt;page nr=225&gt;<br>codziennych czynności jest tożsamy z 'oświeceniem' zgodnie z logiką <br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. <br>Wielu znawców zen zwraca uwagę na to, że wpływy taoistyczne są <br>szczególnie widoczne w chińskim pojęciu wushiren (jap. buji no hito), którym <br>Linji określa tego, kto dostąpił 'oświecenia'. Heinrich Dumoulin przetłumaczył <br>to pojęcie na angielski jako "a man who has nothing to do his whole life <br>long" (człowiek, który przez całe swoje życie nie ma nic do zrobienia). <br>Takie tłumaczenie nawiązuje do taoistycznego pojęcia 'nie-działania', które <br>Linji musiał znać, skoro tak często odwoływał się do nauk mistrza <br>taoistycznego, Chuangzi. Nie wydaje się jednak uzasadnione tak jednoznaczne <br>podkreślanie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego