Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
powinien rozumieć dziecięcą wrażliwość. W "Metamorfozach" aktorka duńskiego Teatru Balsamico Exspress prowadziła ze swoimi lalkami niekiedy humorystyczny, innym razem niezwykle przejmujący dialog. Od pierwszej chwili publiczność staje się częścią miniaturowego świata, w którym to, co realne i codzienne, przenika się z marzeniem, halucynacją. Na styku tych dwóch rzeczywistości znajdują się marionetkowi bohaterowie. W pudełku niewielkiej sceny widzimy pracownię żydowskiego krawca. Marionetka jest stara i zmęczona - pochyla głowę, z trudem podnosi ciężkie nogi, wzdycha głęboko. Nie może uszyć olbrzymich spodni, zamówionych przez angielskiego klienta. W kolejnych scenach spodnie przybierają najróżniejsze formy, by ostatecznie owinąć się wokół krawca i zamienić w kwilące dziecko
powinien rozumieć dziecięcą wrażliwość. W <name type="tit">"Metamorfozach"</> aktorka duńskiego <name type="place">Teatru Balsamico Exspress</> prowadziła ze swoimi lalkami niekiedy humorystyczny, innym razem niezwykle przejmujący dialog. Od pierwszej chwili publiczność staje się częścią miniaturowego świata, w którym to, co realne i codzienne, przenika się z marzeniem, halucynacją. Na styku tych dwóch rzeczywistości znajdują się marionetkowi bohaterowie. W pudełku niewielkiej sceny widzimy pracownię żydowskiego krawca. Marionetka jest stara i zmęczona - pochyla głowę, z trudem podnosi ciężkie nogi, wzdycha głęboko. Nie może uszyć olbrzymich spodni, zamówionych przez angielskiego klienta. W kolejnych scenach spodnie przybierają najróżniejsze formy, by ostatecznie owinąć się wokół krawca i zamienić w kwilące dziecko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego