Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
na zasadzie samoobsługi.
Zmiany w sieci handlu detalicznego są związane z rozwojem gospodarczym krajów. Można bowiem zaobserwować taką prawidłowość, że wyższy poziom gospodarczy kraju powoduje: zmniejszenie liczby sklepów detalicznych przypadających na 1000 mieszkańców, co oznacza, że rośnie wielkość powierzchni sprzedaży, większy stopień koncentracji w sferze sprzedaży detalicznej, większe znaczenie działań marketingowych prowadzonych przez firmy detaliczne.
Tę pierwszą prawidłowość obrazuje tabl. 55.
Z danych tabl. 55 wynika wyraźnie, że w krajach silniej rozwiniętych (Szwecja, Francja, Holandia, Niemcy, Wielka Brytania, Dania) liczba sklepów przypadających na 1000 mieszkańców jest zdecydowanie niższa niż w państwach Unii Europejskiej o niższym poziomie rozwoju gospodarczego (Portugalia, Grecja, Hiszpania
na zasadzie samoobsługi.<br>Zmiany w sieci handlu detalicznego są związane z rozwojem gospodarczym krajów. Można bowiem zaobserwować taką prawidłowość, że wyższy poziom gospodarczy kraju powoduje: zmniejszenie liczby sklepów detalicznych przypadających na 1000 mieszkańców, co oznacza, że rośnie wielkość powierzchni sprzedaży, większy stopień koncentracji w sferze sprzedaży detalicznej, większe znaczenie działań marketingowych prowadzonych przez firmy detaliczne.<br>Tę pierwszą prawidłowość obrazuje tabl. 55.<br>Z danych tabl. 55 wynika wyraźnie, że w krajach silniej rozwiniętych (Szwecja, Francja, Holandia, Niemcy, Wielka Brytania, Dania) liczba sklepów przypadających na 1000 mieszkańców jest zdecydowanie niższa niż w państwach Unii Europejskiej o niższym poziomie rozwoju gospodarczego (Portugalia, Grecja, Hiszpania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego