Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
wyposażane w hamulce, najczęściej typu zamkniętego. Oznacza to, że w czasie postoju maszyny hamulec jest zawsze zaciśnięty, a przed rozpoczęciem jazdy następuje samoczynne jego otwarcie.
Budowa i funkcje gąsienicowych układów jezdnych koparek są inne od stosowanych w szybkobieżnych pojazdach wojskowych lub w ciągnikach. Różnice wynikają z przeznaczenia tych pojazdów i maszyn. W pojazdach wojskowych podstawową funkcją układu jest stabilne przemieszczanie pojazdu ze znaczną prędkością. Z tego względu ich rolki jezdne są zawieszane na wahaczach, a koła napędzające i napinające są uniesione nad poziom podłoża. W koparkach podstawową funkcją podwozia gąsienicowego jest związanie maszyny z podłożem. Przemieszczanie maszyny w procesie roboczym nie
wyposażane w hamulce, najczęściej typu zamkniętego. Oznacza to, że w czasie postoju maszyny hamulec jest zawsze zaciśnięty, a przed rozpoczęciem jazdy następuje samoczynne jego otwarcie.<br>Budowa i funkcje gąsienicowych układów jezdnych koparek są inne od stosowanych w szybkobieżnych pojazdach wojskowych lub w ciągnikach. Różnice wynikają z przeznaczenia tych pojazdów i maszyn. W pojazdach wojskowych podstawową funkcją układu jest stabilne przemieszczanie pojazdu ze znaczną prędkością. Z tego względu ich rolki jezdne są zawieszane na wahaczach, a koła napędzające i napinające są uniesione nad poziom podłoża. W koparkach podstawową funkcją podwozia gąsienicowego jest związanie maszyny z podłożem. Przemieszczanie maszyny w procesie roboczym nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego