Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
samej osi i w przypadku ruchu po łuku, oba koła osi mogą toczyć się po podłożu bez poślizgu.
Mechanizmy różnicowe, zbudowane według schematu przedstawionego na rys. 13.15, znajdują szerokie zastosowanie w budowie pojazdów samochodowych. W przypadku maszyn roboczych, w tym koparek, tego typu rozwiązanie ma szereg mankamentów.
Warunek zadziałania mechanizmu różnicowego ma następującą postać [21]:

gdzie MT moment tarcia w mechanizmie różnicowym odniesiony do jednej półosi, ML moment obrotowy przenoszony przez lewą półoś, MP moment obrotowy obciążający przenoszony przez prawą półoś.
Z warunku tego wynika, że mechanizm różnicowy nie działa, gdy różnica momentów obrotowych między półosiami obu kół jest mniejsza
samej osi i w przypadku ruchu po łuku, oba koła osi mogą toczyć się po podłożu bez poślizgu.<br>Mechanizmy różnicowe, zbudowane według schematu przedstawionego na rys. 13.15, znajdują szerokie zastosowanie w budowie pojazdów samochodowych. W przypadku maszyn roboczych, w tym koparek, tego typu rozwiązanie ma szereg mankamentów.<br>Warunek zadziałania mechanizmu różnicowego ma następującą postać [21]:<br>&lt;gap&gt;<br>gdzie MT moment tarcia w mechanizmie różnicowym odniesiony do jednej półosi, ML moment obrotowy przenoszony przez lewą półoś, MP moment obrotowy obciążający przenoszony przez prawą półoś.<br>Z warunku tego wynika, że mechanizm różnicowy nie działa, gdy różnica momentów obrotowych między półosiami obu kół jest mniejsza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego