Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
integrowanymi, np. Kyrie ­ Agnus Dei, można na pionowej osi klamry wpisać odpowiednie dane części integrowanej. Zaletą tej metody jest przejrzystość (wyraźny obraz graficzny struktury architektonicznej cyklu), większa precyzja (wyraźniejsze zróżnicowanie kategorii integracji, zamiast wskazywania za pomocą tradycyjnych oznaczeń literowych, ogólnych jedynie i nie doprecyzowanych powiązań materiałowych, np. AA A ). Równocześnie metoda ta wymaga opanowania dziesięciu różnych kategorii integracji i ich symboli.
Garbusiński w Missa Gloria Tibi Trinitas (1929) integruje formę całego cyklu materiałem melodycznym chorałowej antyfony nieszpornej przeznaczonej na uroczystość Trójcy Świętej (o czym szerzej w dalszej części rozdziału). W 1 Kyrie wykorzystuje pierwszą frazę antyfony, w 2 Christe wprowadza dwie
integrowanymi, np. Kyrie ­ Agnus Dei, można na pionowej osi klamry wpisać odpowiednie dane części integrowanej. Zaletą tej metody jest przejrzystość (wyraźny obraz graficzny struktury architektonicznej cyklu), większa precyzja (wyraźniejsze zróżnicowanie kategorii integracji, zamiast wskazywania za pomocą tradycyjnych oznaczeń literowych, ogólnych jedynie i nie doprecyzowanych powiązań materiałowych, np. AA A ). Równocześnie metoda ta wymaga opanowania dziesięciu różnych kategorii integracji i ich symboli.<br>Garbusiński w Missa Gloria Tibi Trinitas (1929) integruje formę całego cyklu materiałem melodycznym chorałowej antyfony nieszpornej przeznaczonej na uroczystość Trójcy Świętej (o czym szerzej w dalszej części rozdziału). W 1 Kyrie wykorzystuje pierwszą frazę antyfony, w 2 Christe wprowadza dwie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego