Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
mln ludzi. W przeciwieństwie do TGV, dla ICE nie trzeba budować nowych torowisk, a tylko przystosowywać istniejące.

ICE był takim sukcesem, że już za rok miał uruchomić pociągi trzeciej generacji, pędzące na trasie Kolonia-Frankfurt z prędkością do 330 km/godz. Ale czy uruchomi?

Katastrofa w Eschede przestraszyła nawet Japończyków, mimo iż przez 34 lata nie zanotowali żadnego wypadku śmiertelnego. Natychmiast kazali dokonać technicznego przeglądu wszystkich składów szinkansena.

Natomiast demonstracyjnie odmówili pójścia w ślady konkurencji Francuzi, którzy nie omieszkali zauważyć, że choć ich pociąg wykoleił się dwa razy (raz przy pełnej szybkości), to nic się nie stało. Konstrukcja składu przypomina bowiem węża
mln ludzi. W przeciwieństwie do TGV, dla ICE nie trzeba budować nowych torowisk, a tylko przystosowywać istniejące.<br><br> ICE był takim sukcesem, że już za rok miał uruchomić pociągi trzeciej generacji, pędzące na trasie Kolonia-Frankfurt z prędkością do 330 km/godz. Ale czy uruchomi?<br><br> Katastrofa w Eschede przestraszyła nawet Japończyków, mimo iż przez 34 lata nie zanotowali żadnego wypadku śmiertelnego. Natychmiast kazali dokonać technicznego przeglądu wszystkich składów &lt;orig&gt;szinkansena&lt;/&gt;.<br><br> Natomiast demonstracyjnie odmówili pójścia w ślady konkurencji Francuzi, którzy nie omieszkali zauważyć, że choć ich pociąg wykoleił się dwa razy (raz przy pełnej szybkości), to nic się nie stało. Konstrukcja składu przypomina bowiem węża
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego