Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
nie przypomina młotka, nie może
nawet funkcjonować jako jego część. Kraft traktuje te słowa jako metaforę
słów koanu, które przestają mieć swoje konwencjonalne znaczenie. "Stary
złodziej poniósł całkowitą klęskę" - ten 'wers komentujący' nie odnosi się
do Zhaozhou, ponieważ gdyby tak było, oznaczałoby to, że Daito podważa
autorytet jednego z największych mistrzów zen. Klęskę poniósł nie Zhaozhou,
ale orędownik błędnego poglądu na 'naturę buddy'.
Z punktu widzenia logiki 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' nie można
odpowiedzieć na pytanie o istnienie 'natury buddy' ani twierdząco, ani
przecząco. Świadczy o tym komentarz do tego koanu ze zbioru Bezbramna brama.
Pies i 'natura buddy' -
doskonałe i ostateczne
nie przypomina młotka, nie może <br>nawet funkcjonować jako jego część. Kraft traktuje te słowa jako metaforę <br>słów koanu, które przestają mieć swoje konwencjonalne znaczenie. "Stary <br>złodziej poniósł całkowitą klęskę" - ten 'wers komentujący' nie odnosi się <br>do Zhaozhou, ponieważ gdyby tak było, oznaczałoby to, że Daito podważa <br>autorytet jednego z największych mistrzów zen. Klęskę poniósł nie Zhaozhou, <br>ale orędownik błędnego poglądu na 'naturę buddy'. <br>Z punktu widzenia logiki 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' nie można <br>odpowiedzieć na pytanie o istnienie 'natury buddy' ani twierdząco, ani <br>przecząco. Świadczy o tym komentarz do tego koanu ze zbioru Bezbramna brama. <br>Pies i 'natura buddy' - <br>doskonałe i ostateczne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego