Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
jakby od siebie niezależnie, teraz nie tylko muzyka miała uwydatniać, podkreślać emocjonalnie walory tekstu poetyckiego, lecz nawet balet i uwertura, które dotychczas traktowano jako osobne wprowadzenie czy przerywniki, również miały być tej jednolitej całości podporządkowane. Te założenia oddziaływały na teorię dramatu niezależnie od tego, czy - i jak wystawiane - opery widywali młodzi pisarze i krytycy.
U progu romantyzmu pisał Novalis: . Dramat - co warto podkreślić - widział jako "doskonałą operę", czyli wcielenie idei symbiozy sztuk.
Były w Europie osobne teatry operowe, ale i inne wprowadzały do repertuaru opery, z reguły starając się o zapewnienie im możliwie wystawnej inscenizacji; te przedstawienia poruszały wyobraźnię, wpływały na
jakby od siebie niezależnie, teraz nie tylko muzyka miała uwydatniać, podkreślać emocjonalnie walory tekstu poetyckiego, lecz nawet balet i uwertura, które dotychczas traktowano jako osobne wprowadzenie czy przerywniki, również miały być tej jednolitej całości podporządkowane. Te założenia oddziaływały na teorię dramatu niezależnie od tego, czy - i jak wystawiane - opery widywali młodzi pisarze i krytycy.<br>U progu romantyzmu pisał Novalis: &lt;gap&gt;. Dramat - co warto podkreślić - widział jako "doskonałą operę", czyli wcielenie idei symbiozy sztuk.<br>Były w Europie osobne teatry operowe, ale i inne wprowadzały do repertuaru opery, z reguły starając się o zapewnienie im możliwie wystawnej inscenizacji; te przedstawienia poruszały wyobraźnię, wpływały na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego