Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
się bohaterką żadnego jego dramatu - co zdumiewające, gdy wspomni się listę występujących w jego sztukach morderczyń pomniejszych.
W sztukach Custine'a i Berauda pojawiają się refleksje moralne, wątki obyczajowe są złagodzone, a kazirodztwo niedokonane. Porównując teksty francuskich dramatów z ogólnie wtedy znanym i naśladowanym nie tylko przez Francuzów dziełem Shelleya można mniemać, że te różnice wypływają przede wszystkim z odmiennego rozpoznania granic dopuszczalnych w teatrze. Dla konkretnego teatru były pisane, podobnie jak francuska Beatrix Cenci Słowackiego.
Dziewiątego listopada 1832 roku poeta pisał do matki: .
Zauważmy: pisał nie dla byle jakiego teatru, lecz dla wyraźnie wybranego, tego, "który romantyczność wprowadził na scenę". Tak
się bohaterką żadnego jego dramatu - co zdumiewające, gdy wspomni się listę występujących w jego sztukach morderczyń pomniejszych.<br>W sztukach Custine'a i Berauda pojawiają się refleksje moralne, wątki obyczajowe są złagodzone, a kazirodztwo niedokonane. Porównując teksty francuskich dramatów z ogólnie wtedy znanym i naśladowanym nie tylko przez Francuzów dziełem Shelleya można mniemać, że te różnice wypływają przede wszystkim z odmiennego rozpoznania granic dopuszczalnych w teatrze. Dla konkretnego teatru były pisane, podobnie jak francuska Beatrix Cenci Słowackiego.<br>Dziewiątego listopada 1832 roku poeta pisał do matki: &lt;gap&gt;.<br>Zauważmy: pisał nie dla byle jakiego teatru, lecz dla wyraźnie wybranego, tego, "który romantyczność wprowadził na scenę". Tak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego