Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 40
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
śliskich nawierzchniach. Polega ono na zmiennym nacisku na pedał hamulca, jednak tak, aby koła były przez cały czas hamowane ze zmienną jednak siłą. Nie "kopiemy" więc pedału hamulca, a zmieniamy jego położenie w zakresie od miejsca, w którym kończy się ruch jałowy pedału, aż pełnego wychylenia.
Tak więc, kiedy wyczujemy moment utraty przyczepności przez koła, zwalniamy lekko (o kilka, maksimum kilkanaście milimetrów) pedał hamulca. Po czym znów, płynnie, naciskamy hamulec. Robimy to przez cały czas, aż do zatrzymania samochodu.
Hamowanie pulsacyjne - dzięki stałej przyczepności - jest również bardzo skuteczne. Dla korzystania z tej metody hamowania, konieczna jest umiejętność wyczuwania momentu utraty przyczepności
śliskich nawierzchniach. Polega ono na zmiennym nacisku na pedał hamulca, jednak tak, aby koła były przez cały czas hamowane ze zmienną jednak siłą. Nie "kopiemy" więc pedału hamulca, a zmieniamy jego położenie w zakresie od miejsca, w którym kończy się ruch jałowy pedału, aż pełnego wychylenia.&lt;/&gt;<br> Tak więc, kiedy wyczujemy moment utraty przyczepności przez koła, zwalniamy lekko (o kilka, maksimum kilkanaście milimetrów) pedał hamulca. Po czym znów, płynnie, naciskamy hamulec. Robimy to przez cały czas, aż do zatrzymania samochodu.<br> Hamowanie pulsacyjne - dzięki stałej przyczepności - jest również bardzo skuteczne. Dla korzystania z tej metody hamowania, konieczna jest umiejętność wyczuwania momentu utraty przyczepności
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego