Typ tekstu: Książka
Autor: Przybylski Jerzy
Tytuł: Marynarze w walce o niepodległość Polski (1918-1920)
Rok: 1999
odeszły z Brześcia do Torunia i Modlina. Zgodnie z tym rozkazem, 25 lipca w godzinach rannych zatopiono w Pińsku 13 statków w tym: "Bug", "Warta", "T 1", "T 2", "T 5", "T 6", "K 4", "D 2", "T 3", "K 3", "H 6", "P 2" i "H 4" oraz kilka motorówek (w tym "M-47") oraz kilkanaście barek i kryp166. Po wykonaniu rozkazu, dowódca flotylli wraz z grupą 6 oficerów, 56 podoficerów i marynarzy udał się ostatnim marynarskim transportem do Brześcia. Jednak i tę grupę skierowano do Modlina i do Torunia.
Jak pisze Józef Dyskant: " Na ten tragiczny dla Flotylli Pińskiej
odeszły z Brześcia do Torunia i Modlina. Zgodnie z tym rozkazem, 25 lipca w godzinach rannych zatopiono w Pińsku 13 statków w tym: "Bug", "Warta", "T 1", "T 2", "T 5", "T 6", "K 4", "D 2", "T 3", "K 3", "H 6", "P 2" i "H 4" oraz kilka motorówek (w tym "M-47") oraz kilkanaście barek i kryp166. Po wykonaniu rozkazu, dowódca flotylli wraz z grupą 6 oficerów, 56 podoficerów i marynarzy udał się ostatnim marynarskim transportem do Brześcia. Jednak i tę grupę skierowano do Modlina i do Torunia.<br>Jak pisze Józef Dyskant: "&lt;gap&gt; Na ten tragiczny dla Flotylli Pińskiej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego