Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
klasy tworzą z muzycznego punktu widzenia trzy grupy:
1) akcentującą aspekt architektoniczny. Do tej grupy należy: Ekwiwalencja, Następność, Łańcuch, Szereg, przy czym trzy ostatnie zawierają malejącą gradację integracji;
2) preferującą aspekt materiału muzycznego ­ Korespondencja, Modyfikacja, Wariacja ­ i rosnącą gradację przeobrażeń materiałowych;
3) łączącą aspekt architektoniczno-materiałowy: Dodawanie, Asocjacja, Kontrast.
Cykle mszalne z tekstami ordinarium missae w języku łacińskim i polskim liczyły od pięciu do kilkunastu części (ich typologię oraz przykłady omówiono w rozdziale I). Zwróćmy uwagę na pewne rozwiązania typowe bądź pojawiające się wyjątkowo. Przeważnie struktura Benedictus, stanowiąca liturgicznie wewnętrzną strukturę Sanctus, tworzy część ekwiwalentną do głównych części cyklu mszalnego; jest
klasy tworzą z muzycznego punktu widzenia trzy grupy:<br>1) akcentującą aspekt architektoniczny. Do tej grupy należy: Ekwiwalencja, &lt;orig&gt;Następność&lt;/&gt;, Łańcuch, Szereg, przy czym trzy ostatnie zawierają malejącą gradację integracji;<br>2) preferującą aspekt materiału muzycznego ­ Korespondencja, Modyfikacja, Wariacja ­ i rosnącą gradację przeobrażeń materiałowych;<br>3) łączącą aspekt architektoniczno-materiałowy: Dodawanie, Asocjacja, Kontrast.<br>Cykle mszalne z tekstami ordinarium missae w języku łacińskim i polskim liczyły od pięciu do kilkunastu części (ich typologię oraz przykłady omówiono w rozdziale I). Zwróćmy uwagę na pewne rozwiązania typowe bądź pojawiające się wyjątkowo. Przeważnie struktura Benedictus, stanowiąca liturgicznie wewnętrzną strukturę Sanctus, tworzy część ekwiwalentną do głównych części cyklu mszalnego; jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego