trwoga (Gloria), <br>Tryumf i cześć Maryi, Błękitne rozwińmy sztandary (Credo), Gwiazdo morza któraś <br>Pana (Sanctus), Witaj Święta i Poczęta (Benedictus), Matko Najświętsza (Agnus). <br>Kompozytor wykorzystuje motywikę, niekiedy dłuższe frazy pieśni, stosując niewielkie <br>przekształcenia interwałowe bądź rytmiczne, także zmianę metrum. Dąży do korelacji <br>charakteru pieśni, jej struktury melodycznej z tekstem wersu mszalnego. Stosuje <br>omówione już środki fakturalne. Podobnie postępuje Wrocławski w Mszy ku czci <br>Opieki Najświętszej Maryi Panny (1948) na 4-głosowy chór mieszany i organy, <br>opartej, jak zaznaczono na karcie <br>tytułowej utworu, "na tematach pieśni do M. B."; cykl ten odnotowujemy głównie <br>ze względów dokumentacyjnych, jest to bowiem msza stereotypowa o