Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
bierzemy pod uwagę zależności typu Wort­Ton). Liturgiczna, normatywna struktura tekstów, ich określone następstwo i charakter implikują różne koncepcje formy. Można założyć, że inaczej rozwiązują twórcy problem formy we mszach wykorzystujących teksty ordinarium missae w porównaniu z mszami żałobnymi, czy tzw. mszami polskimi, jeszcze inaczej w opracowaniach tekstów pojedynczych części mszalnych. Inna jest bowiem struktura, a także dramaturgia, przede wszystkim zaś aspekt duchowości tekstu w różnych rodzajach mszy.
Schaeffer uznaje formę mszy za aktualną, a nawet doskonałą, stwarzającą dla kompozytora możliwości różnych rozwiązań, według niego jeszcze nie w pełni wykorzystanych . Istotnie ­ patrząc na ten gatunek z punktu widzenia współczesnego kompozytora można
bierzemy pod uwagę zależności typu Wort­Ton). Liturgiczna, normatywna struktura tekstów, ich określone następstwo i charakter implikują różne koncepcje formy. Można założyć, że inaczej rozwiązują twórcy problem formy we mszach wykorzystujących teksty &lt;foreign lang="lat"&gt;ordinarium missae&lt;/&gt; w porównaniu z mszami żałobnymi, czy tzw. mszami polskimi, jeszcze inaczej w opracowaniach tekstów pojedynczych części mszalnych. Inna jest bowiem struktura, a także dramaturgia, przede wszystkim zaś aspekt duchowości tekstu w różnych rodzajach mszy.<br>Schaeffer uznaje formę mszy za aktualną, a nawet doskonałą, stwarzającą dla kompozytora możliwości różnych rozwiązań, według niego jeszcze nie w pełni wykorzystanych &lt;gap&gt;. Istotnie ­ patrząc na ten gatunek z punktu widzenia współczesnego kompozytora można
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego